برنامه فارسی ساز صفحه کلید

برنامه فارسی ساز صفحه کلید

صفحه کلیدهای موجود بر روی ویندوزها، در اغلب اوقات با صفحه کلید فارسی مطابقت کامل ندارد. مثلاً حروف پ و ژ در مکان واقعی خودشان قرار ندارند. برنامه‌های زیادی برای بهبود کارایی صفحه‌کلیدها طراحی شده است که برنامه tray layout یکی از آنهاست. این برنامه به راحتی نصب شده و مکان این حروف را اصلاح می‌کند. علاوه بر این برای ایجاد نیم‌فاصله (فاصله مجازی) نیز طراحی شده است و با زدن کلیدهای شیفت و فاصله، میان کلمات نیم‌فاصله ایجاد می‌کند. مثلاً: می‌آورد ـ  خانه‌ها. یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار مهم این برنامه، امکان تغییر مکان حروف است. با کلیک راست روی برنامه و زدن گزینه آرایش صفحه کلید، می‌توان هر نوع تغییری را در آن ایجاد کرد. 

برنامه را داونلود کنید. سپس با برنامه وین‌رار آن را از حالت زیپ خارج نمایید. بعد از نصب، برنامه در نزدیک ساعت، به صورت صفحه کلید نمایش داده می‌شود.


تذکر: در ویندوز 7 ـ بعد از نصب برنامە پیامی مبنی بر اینکه این برنامه قابل استفاده در این نوع ویندوز نیست نمایش داده می شود. برای حل مشکل، بە قسمت پروگرام بروید و روی ترای لای آوت کلیک راست کرده و پراپرتیس را بزنید. بعد از پنجره باز شده قسمت کامپاتیبیلیتی و در زیر مجموعه ران، قسمت ویندوز ایکس پی را تیک بزنید.

داونلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد